Als u de geheimen van een goed gebruik van een turbodiesel-motor in een wagen, lichte bedrijfsvoertuig, tractor, bus, autocar, vrachtwagen, harvester, forwarder of motorhome kent, is dit ruim voldoende. De adviezen voor veilig en efficiënt rijden met een vermogenskit zijn vrijwel identiek aan deze van de autoconstructeurs. De bestuurder zal wel waakzamer moeten zijn nadat de box is aangesloten. In het bijzonder in de eerste kilometers, om u tijd te geven om te wennen aan het extra koppel en vermogen en om nieuwe richtpunten te vinden.
De eerste regel die in acht genomen moet worden is dat een koud voertuig niet teveel belast mag worden. Bij het starten en zolang de temperatuurmeter niet aangeeft dat de motor warm is, moet er geschakeld worden tussen maximaal 1500 en 2200 t / min. Een turbo die te zwaar wordt belast in koude toestand zou het op middellange termijn kunnen begeven.
De plaatsing van een aanvullende box is geen wondermiddel om een 2pk in een Formule 1 om te vormen. Uw remmen, schokdemping en veiligheidsinrichting blijven dezelfde. Pas dus uw gedrag aan en blijf de wegcode respecteren.
Als de motor warm is, schakelt u best tussen 2200 en 2700 t / min, nooit boven de 3500 t / min, een waarde waarboven de motor nutteloos lijdt en de powerbox al het belangrijkste van zijn werk heeft verricht.
De nieuwe vermogensreserve zou beter niet permanent gebruikt worden, maar wanneer dit noodzakelijk is. Om in te halen, op een helling, om zich door het verkeer te begeven of een zware last te slepen. Met dit soort gebruik van de box, als een goede huisvader, geeft u de wagen een optimale levensduur.
Rijden met een P-Tronic box vraagt enige aanpassing.
Onnodig om te hoog in de toerentallen te gaan.
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.