Kw | pk | Nm | |
---|---|---|---|
Serie | 96 | 130 | 300 |
P-TRONIC | 129 | 175 | 370 |
Winst | 33 (34%) | 45 (35%) | 70 (23%) |
Ik heb mijn bedrijfswagen gekocht toen hij al 84.000 km op de teller had. Ik leg veel grote afstanden af. Daarom was ik op zoek naar een oplossing om het verbruik te verminderen. Mijn concessiehouder heeft me uw powerbox verkocht (sorry maar ik hou er niet van om online te kopen). Ik had al diverse gelijkaardige systemen geprobeerd en was dan ook sceptisch. Maar nu de P-Tronic is gemonteerd, kan ik u wel mijn mening geven: Mijn verbruik is met 2,5 l gedaald. En als kers op de taart is mijn Boxer 3.0 HDI nu veel soepeler en kan ik dankzij zijn extra vermogen nu makkelijker in het verkeer laveren. Dit gevoel van veiligheid is onbetaalbaar. Ah ja, het enige minpuntje: uw product kost wel een bom duiten. Gelukkig geldt er een garantie van 5 jaar. Tot binnenkort, Dirk (Alkmaar)
Omwille van fiscale redenen (ik woon helaas niet langer in Vlaanderen) heb ik geopteerd voor de (Belgische) versie van de 420d van 163 pk met "Sportpack". Hij zag er goed uit, maar er zit geen pit in. Volgens BMW heeft hij vanaf 1.750 toeren een koppel van 380 Nm, maar daar merk ik achter het stuur niets van. Ik kende P-Tronic al omdat mijn broer daar klant was, maar ik was absoluut tegen het idee om iets aan mijn motor te veranderen. Vroeger heb ik eens een motor uit een 5 reeks laten herprogrammeren en daarna ben ik verschillende keren op de autosnelweg mee in panne gevallen. Ook het systeem van die powerbox sprak mij niet echt aan. Maar ik heb het toch willen proberen. Aangezien ik al over P-Tronic had gehoord, heb ik dan maar voor dat merk gekozen. Op hun website geven ze 51 pk door. Met een sportief chassis als het mijne, had ik er liever 100 gehad! Bon, ik installeer de powerbox en alles werkt. Geen lichtjes op het dashboard die gaan flikkeren. Ik start en ik moet toegeven dat je het verschil van bij de eerste meters al voelt. Nadat ik er een week mee had rondgereden, heb ik door een concurrent bij mij in de buurt een vermogentest laten uitvoeren. Het verdict: + 46 pk en + 99 Nm. Dat is slechts iets minder dan wat wordt beloofd. Ik heb net de kaap van de 40.000 km overschreden en er is geen vuiltje aan de lucht. Michel (Marche-En-Famenne)
Vroeger had ik een GOLF 6 140 TDI maar aangezien ik niet langer meer dan 20 000 km/jaar afleg, ben ik overgeschakeld op een benzine. Ik heb voor een golf 7 TSI 125 pk gekozen. Over het geheel genomen, reageert de motor goed. Maar met 25% extra dankzij een chip van het merk P-Tronic, heb ik nu een wagen die zelfs op de kleinste wenk reageert! Ik voel duidelijk een reële verbetering, ik speel nu echt een niveautje hoger want de motor reageert nu heel precies. En ondanks dat grotere vermogen, verloopt alles erg aangenaam en stil. Getest op snelwegen en kleine landweggetjes. Hij schokt niet, hij blijft niet hangen bij sterk versnellen en er is geen zwarte rook te zien. Het verbruik is met een halve liter gedaald. Ik hoop dat mijn opinie u kan helpen bij het maken van uw keuze... Marcel (Liers)
Aanbieding -15 %
Gratis levering
Herprogrammeerbare box
Verhoogde betrouwbaarheid van de motor
Oorspronkelijke stekkers
5 jaar garantie
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.