Kw | pk | Nm | |
---|---|---|---|
Serie | 140 | 190 | 240 |
P-TRONIC | 179 | 243 | 326 |
Winst | 39 (28%) | 53 (28%) | 86 (36%) |
Ik heb een P-tronic powerbox geïnstalleerd op een mercedes e220 cdi 143 pk. De auto werkt echt goed. Het is een gevechtsvliegtuig! Ik krijg meer motorkoppel en vooral een lager dieselverbruik van bijna een liter. Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop van dit tip-top product. Dankzij het P-tronic team zijn jullie echte profs. Alain L, Besançon
Omwille van fiscale redenen (ik woon helaas niet langer in Vlaanderen) heb ik geopteerd voor de (Belgische) versie van de 420d van 163 pk met "Sportpack". Hij zag er goed uit, maar er zit geen pit in. Volgens BMW heeft hij vanaf 1.750 toeren een koppel van 380 Nm, maar daar merk ik achter het stuur niets van. Ik kende P-Tronic al omdat mijn broer daar klant was, maar ik was absoluut tegen het idee om iets aan mijn motor te veranderen. Vroeger heb ik eens een motor uit een 5 reeks laten herprogrammeren en daarna ben ik verschillende keren op de autosnelweg mee in panne gevallen. Ook het systeem van die powerbox sprak mij niet echt aan. Maar ik heb het toch willen proberen. Aangezien ik al over P-Tronic had gehoord, heb ik dan maar voor dat merk gekozen. Op hun website geven ze 51 pk door. Met een sportief chassis als het mijne, had ik er liever 100 gehad! Bon, ik installeer de powerbox en alles werkt. Geen lichtjes op het dashboard die gaan flikkeren. Ik start en ik moet toegeven dat je het verschil van bij de eerste meters al voelt. Nadat ik er een week mee had rondgereden, heb ik door een concurrent bij mij in de buurt een vermogentest laten uitvoeren. Het verdict: + 46 pk en + 99 Nm. Dat is slechts iets minder dan wat wordt beloofd. Ik heb net de kaap van de 40.000 km overschreden en er is geen vuiltje aan de lucht. Michel (Marche-En-Famenne)
Ik heb omwille van de prijs-prestatieverhouding voor deze Octavia 1.6.110 pk gekozen. Helaas is de motor wat luidruchtig als hij koud is en zijn de versnellingen vrij traag. Hij heeft hetzelfde motorblok als de 105 en met het aangepaste toerental win ik 5 pk. Maar om de Greenline-motor ten volle te kunnen benutten, wilde ik nog meer, want ik wist dat er een reservevermogen was om nog meer te winnen. En dus heb ik contact opgenomen met P-Tronic. Mijn concessiehouder zei dat ze met hun powerbox de programmering van de motor konden bijstellen. Heel eenvoudig om zelf te monteren. Het verdict is simpel: ik heb het gevoel met een TDI 2.0 te rijden terwijl ik minder dan 4 L/100 Km verbruik! Hans A. (Leuven)
Aanbieding -15 %
Gratis levering
Herprogrammeerbare box
Verhoogde betrouwbaarheid van de motor
Oorspronkelijke stekkers
5 jaar garantie
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.