Kw | pk | Nm | |
---|---|---|---|
Serie | 95 | 129 | 340 |
P-TRONIC | 126 | 171 | 428 |
Winst | 31 (33%) | 42 (33%) | 88 (26%) |
De TSI 150 van mijn Jetta is een beetje flauwtjes (dat is mijn persoonlijke mening). Bij overbelasting waagde ik het soms niet om in te halen, om veiligheidsredenen of gewoon om mezelf niet belachelijk te maken. Ik heb voor de optie R-Line gekozen omdat die vrij sportief was maar ondanks de turbobenzinemotor is het toch eerder een stadswagen dan een sportwagen. Maar het is een bedrijfswagen dus ik kan de motor niet laten herprogrammeren. Mijn VW-concessiehouder vertelde me dat P-Tronic regelmatig wagens van zijn klanten uitrust. En op af en toe een klein afstelprobleempje na, zei hij dat zijn klanten altijd zeer tevreden zijn. Aangezien ik van nature nogal sceptisch ben, heb ik eerst op hun website nog wat meer informatie gezocht en dan heb ik de P-Tronic gekocht (in België geproduceerd). Voor mijn Jetta: + 48 pk en + 77 Nm. Ik heb de kit goed ontvangen. In enkele minuten was hij geïnstalleerd (montageplan in 4 talen). Na amper 200 m was het resultaat al verbluffend! Hij houdt goed in de bochten, is soepeler aan een laag toerental en zelfs met 5 personen aan boord voel ik me nu echt alsof ik met een sportwagen rij. Ondanks het verhoogde vermogen, is het verbruik met de extra koppeling zelfs lichtjes gedaald. Ik heb trouwens een collega die jullie binnenkort zeker ook voor zijn Audi zal contacteren. Salko H. (Kopenhagen)
Ik ben een gelukkige eigenaar van een Kia Sorento, ik woon in een warm land en rijd constant met airco. Het verbruik is navenant, maar het is aangenaam. Ik heb de wagen drie maanden geleden gekocht, heb 6000 km op de teller en ben zeer tevreden. Ik heb een controle gehad op 1000 km en een onderhoud op 5000 (olie en controle), voor een factuurbedrag van 159 euro. Je moet weten dat de motor 8,2 liter olie bevat met filter. Dit is misschien veel, maar is ook een bewijs van veiligheid. De frequentie van het onderhoud is de volgende: 1000 – 5000 – 15000 – en dan iedere 15000. De Kia Sorento is nog aangenamer geworden nadat ik een P-Tronic box heb gemonteerd (www.ptronic.com). Ik moet de motor niet langer aansporen om hem te laten vooruitgaan in moeilijke omstandigheden. De wagen rijdt zelf, in totale stilte. De versnellingswisselingen zijn vlotter en progressief. Je gaat van 0 naar 100 zonder bijna te versnellen, en zeer vlug. De versnelling gebeurt met kracht en de vierde gaat zeer snel terwijl je lang in tweede en derde kunt blijven. Dieselmotoren zijn niet brutaal. Je moet er rustig mee rijden en de onderhoudsbeurten nauwgezet volgen. De powerbox is geen competitieaccessoire, maar geeft meer rijplezier en zorgt voor een indruk van rustige kracht. Hij staat ook toe om brutale chauffeurs stof te doen happen. Tot binnenkort. Martin, zuiden van Frankrijk.
Met uw powerbox is mijn Toyota RAV4 2.0 D4D toegenomen tot 142 pk en 320 Nm koppel en ik kan u vertellen dat het heel hard duwen is en dit alles zonder de lineariteit van de motor te verliezen. Er is niets veranderd in de turbodruk, alleen het mengsel is aangepast zodat mijn dealer mijn auto blijft garanderen. Ik ben zo tevreden dat ik direct een powerbox op mijn kleine Yaris heb gezet voordat hij de Toyota-garage verlaat. doc_mike, lees op het rav4team.com/ forum.
Aanbieding -15 %
Gratis levering
Herprogrammeerbare box
Verhoogde betrouwbaarheid van de motor
Oorspronkelijke stekkers
5 jaar garantie
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.