Kw | pk | Nm | |
---|---|---|---|
Serie | 145 | 197 | 437 |
P-TRONIC | 182 | 247 | 525 |
Winst | 37 (26%) | 50 (25%) | 88 (20%) |
Ik ben een gelukkige eigenaar van een Kia Sorento, ik woon in een warm land en rijd constant met airco. Het verbruik is navenant, maar het is aangenaam. Ik heb de wagen drie maanden geleden gekocht, heb 6000 km op de teller en ben zeer tevreden. Ik heb een controle gehad op 1000 km en een onderhoud op 5000 (olie en controle), voor een factuurbedrag van 159 euro. Je moet weten dat de motor 8,2 liter olie bevat met filter. Dit is misschien veel, maar is ook een bewijs van veiligheid. De frequentie van het onderhoud is de volgende: 1000 – 5000 – 15000 – en dan iedere 15000. De Kia Sorento is nog aangenamer geworden nadat ik een P-Tronic box heb gemonteerd (www.ptronic.com). Ik moet de motor niet langer aansporen om hem te laten vooruitgaan in moeilijke omstandigheden. De wagen rijdt zelf, in totale stilte. De versnellingswisselingen zijn vlotter en progressief. Je gaat van 0 naar 100 zonder bijna te versnellen, en zeer vlug. De versnelling gebeurt met kracht en de vierde gaat zeer snel terwijl je lang in tweede en derde kunt blijven. Dieselmotoren zijn niet brutaal. Je moet er rustig mee rijden en de onderhoudsbeurten nauwgezet volgen. De powerbox is geen competitieaccessoire, maar geeft meer rijplezier en zorgt voor een indruk van rustige kracht. Hij staat ook toe om brutale chauffeurs stof te doen happen. Tot binnenkort. Martin, zuiden van Frankrijk.
Ik heb omwille van de prijs-prestatieverhouding voor deze Octavia 1.6.110 pk gekozen. Helaas is de motor wat luidruchtig als hij koud is en zijn de versnellingen vrij traag. Hij heeft hetzelfde motorblok als de 105 en met het aangepaste toerental win ik 5 pk. Maar om de Greenline-motor ten volle te kunnen benutten, wilde ik nog meer, want ik wist dat er een reservevermogen was om nog meer te winnen. En dus heb ik contact opgenomen met P-Tronic. Mijn concessiehouder zei dat ze met hun powerbox de programmering van de motor konden bijstellen. Heel eenvoudig om zelf te monteren. Het verdict is simpel: ik heb het gevoel met een TDI 2.0 te rijden terwijl ik minder dan 4 L/100 Km verbruik! Hans A. (Leuven)
Mijn eerste nieuwe auto! Mijn vorige auto was een sportwagen maar het gezin/werk hebben me in de richting van de Ford Ranger 3.2 TDCI 200 pk Wildtrack (dubbele cabine) gedreven. De verhouding gewicht/vermogen deed me een beetje huiveren en het verbruik was niet om over naar huis te schrijven. Maar goed, bij een voertuig van dat kaliber mag je geen mirakels verwachten. En toen vertelde mijn concessiehouder me over P-Tronic. Ik heb wat op hun website rondgekeken en daar stonden toch wel zeer indrukwekkende cijfers te lezen! Dat wilde ik natuurlijk met eigen ogen zien... Bovendien moet mijn wagen regelmatig een aanhangwagen met paarden trekken. Ongelofelijk, ik voel zelfs niet dat ik een aanhanger meeheb. De wagen reageert soepeler en sneller. Ik heb een afspraak gemaakt voor een test op de dynamometerbank en dit is het resultaat: + 45 pk en + 101 Nm koppel. Bijna zo goed als de cijfers die ze zelf aangeven (+52 pk en + 92 Nm). Een erg tof team met kennis van zaken. Ik heb kennis kunnen maken met Christophe (voormalig ingenieur bij BMW). Wat een team! Georges M., Chalaines (Frankrijk)
Aanbieding -15 %
Gratis levering
Herprogrammeerbare box
Verhoogde betrouwbaarheid van de motor
Oorspronkelijke stekkers
5 jaar garantie
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.