Het herontwerp van de VW Tiguan ligt in de lijn van de T-Roc en T-Cross styling cues, zoals blijkt uit de uitlopende grille en het werk gedaan aan de bumpers, terwijl het herontwerp van de koplampen brengt het dichter bij de Golf 8. Binnenin zijn er weinig zichtbare veranderingen, behalve de navigatie-interface. Anderzijds zit het model vol met rijhulpsystemen, waaronder Travel Assist, dat halfautomatisch rijden mogelijk maakt.
Wat dieselmotoren betreft, opent de 2.0 TDI 150pk de weg. Een van de best uitgeruste modellen op de markt door P-Tronic, met de PT-A-11689 powerbox waardoor hij 29% aan vermogen en 28% aan koppel wint en zijn prestatiewaarden herdefinieert tot 193 pk en 434 Nm voor een verbruiksvermindering tussen 8 en 15% naargelang de rijstijl. Een 200pk TDI is ook beschikbaar, terwijl aan de benzinekant het gamma gebaseerd is op 1.5 TSI 130pk en 1.5 TSI 150pk. Benzinemotoren waarop het werk van de powerbox nog opmerkelijker is, met vermogenswinsten van respectievelijk 35% en 34%! De Tiguan R wordt aangedreven door een 320 pk sterke TSI en een 245 pk sterke eHybride (Plug-in Hybrid) versie die is uitgerust met dezelfde powerbox als de Golf VIII 1.4 TSI GTE Hybrid.
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.