De 1.3 TCE-motor, die werd ontwikkeld als onderdeel van de fusie tussen de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi en de Daimler-groep, heeft geprofiteerd van de toenemende demonisering van diesel om een prominente plaats in te nemen in de gamma's van de fabrikanten. Gebouwd in aluminium op de architectuur van de 4-cilinder 1.2 TCE, met een langere slag en een hogere compressieverhouding, is hij beschikbaar in vele vermogensniveaus. Na een grondige analyse van de motor heeft P-Tronic een box op de markt gebracht die op een veilige, duurzame en zeer efficiënte manier 8 Renault-modellen en 5 Dacia-modellen die ermee zijn uitgerust, opvoert. Bij Renault gaat het om de Megane IV 1.3 TCE 102, 116, 140 en 160 pk, de Scenic IV 140 en 160 pk, de Captur 154 pk en de Talisman 160 pk, terwijl de Koleo's, Clio V en Kadjar al in verschillende varianten van de 1.3 TCE in de catalogus stonden. Bij Dacia komt de nieuwigheid van de Duster, Dokker en Lodgy in de versies 1.3 TCE 102 en 131 pk die, met de P-Tronic powerbox, systematisch 30 tot 37 % aan vermogen en 27 tot 32 % aan koppel winnen.
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.