De Ford Ranger Raptor is een beetje de Rolls van de pick-up truck. Hij is stijlvol, uitstekend uitgerust en werkelijk gebouwd om op alle terreinen probleemloos te evolueren. Behalve dat wanneer je bijna 60.000 EUR (incl. BTW) investeert, je een bepaald antwoord verwacht in termen van motorvermogen. Maar hoewel de 2.0 Bi-turbo ecoblue 213 pk / 500 Nm het goed doet, mist hij duidelijk karakter voor een auto van dit kaliber. De Amerikaanse aanpak (de Raptor dankt zijn karakter aan de F150) is duidelijk ten prooi gevallen aan de Europese wijsheid op het gebied van CO2-uitstoot en brandstofverbruik.
Door de vermogens- en koppelwaarden op te trekken tot respectievelijk 269 pk en 607 Nm, geeft de P-Tronic powerbox deze Raptor zijn adelbrieven en zorgt hij voor een totaal andere rijervaring, waardoor je bijna de 2,5 ton leeggewicht van het monster zou vergeten. De werking van deze versnellingsbak komt tot uiting in de zes rijmodi van de Raptor en in een perfecte symbiose met zijn automatische versnellingsbak met 10 versnellingen. Zijn efficiëntie is vergelijkbaar met die van de powerbox voor de voorganger van deze 2.0 Biturbo, de 3.2 TDCI 200 pk waarmee de Ford Ranger in Europa zijn hoogtijdagen beleefde.
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.