De nieuwe 2.3 dCi torst een groot gewicht op zijn schouders. Ontwikkeld op basis van de 2.0 dCI die gebruikt werd bij de grote personenwagens van Renault, zal hij de 2.5 dCi en de 3.0 dCi viercilinders vervangen op de bestelwagen Master. Hij zal ook gebruikt worden bij andere wagens van het samenwerkingsverband Renault-Nissan. De injectie werd herzien (7 gaten), de diameter van de zuigers werd vergroot en de distributieriem werd vervangen door een ketting. Bedoeling is schaalvoordelen te verwezenlijken, het verbruik en de uitstoot van schadelijke stoffen te drukken en ook de gebruikskosten te verminderen zonder aan de prestaties te raken. Aangeboden met 100, 125 en 150 pk, wordt ook het koppel van deze 2.3 dCi vergroot. Het verbruik vermindert met 1 à 2,7 l/100 km naargelang de uitvoering en de uitstoot van CO2 zakt met gemiddeld 10 %. De besparingen op het onderhoud worden geschat op 1 800 euro op 4 jaar of 150 000 km. P-Tronic werkt aan een nieuwe powerbox om de prestaties van deze 2.3 dCi nog te verbeteren. |
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.